Hvem er vi?

Velkommen til Mikkelborg - en integreret institution med både vuggestue og udflytterbørnehave.

Vi har fælles pædagogisk leder med udflytterbørnehaven Stockholmsgave Centrum. Det betyder, at selvom vi er to forskellige institutioner, er vi bundet tæt sammen af fælles ledelse, værdisæt, naturprofil og meget mere. Samarbejdet på tværs giver os rigtig mange kompetencer og ressourcer at trække på.

gåtursammengrønt

Mikkelborg – vuggestue i byen og børnehave i naturen

Mikkelborgs vuggestue er en lille, skøn vuggestue med masser af nærvær. Her er musik og natur er en del af hverdagen. Vi har base tæt på Nørreport, hvorfra de små udforsker naturen i trygge, vante rammer. Vuggestuens ældste børn er med på besøg i udflytterbørnehaven en til to gange om ugen.

Mikkelborg børnehave kører hver dag med bus sammen til Rungsted Strandvej, hvor legepladsen ligger lige ud til Øresund. Her er naturen og udelivet i centrum. Vi har højt til loftet og børnenes spor for øje. Har dit barn gået i vores vuggestue, er barnet sikret en plads i udflytterbørnehaven.

æbletræhavet

svingmale